1.18.2013

LOTTE’S BLIKVANGER #30


LOTTE’S BLIKVANGER #30
Week 3
Januari 2012




Dit is dertigste column van Lotte’s blikvanger.
Een wekelijkse recensie over een werk dat mijn blik ving.


Ik heb geen abonnement op een krant. Ik vind het namelijk fijn om op zaterdagochtend iemand anders mijn koffie te laten schuimen en er een krantje bij te pakken. Een hoogte punt is altijd het getekend interview in het Parool-magazine Ps van de week.
 Iedere keer is het visuele verslag met korte quotes een waar feestje. De stijl van illustrator Floor Rieder is er onlosmakelijk mee verbonden en geeft het zijn unieke sfeer.
Rechts onder in staat: luister het hele interview terug op www.parool.nl/winfriedswoonkamer. Via deze link beland je in de wereld van Winfried. Winfried Baijens. Mij vooral bekend als presentator van 3fm bij het Glazen Huis en het Jeugdjournaal, maar Winfried is veel meer dan dat alleen. Hij is programmamaker en een daarvan is winfrieds woonkamer.  Ik vind het archief van dit unieke project online terug.
Wekelijks ontvangt hij een spraakmakend en bekende gast in zijn eigen woonkamer. In het twee uur durende interview drinken ze wat, draaien ze platen en nemen het leven door. En ik zie de illustrator Floor op een afstand mee luisteren en genieten terwijl ze aantekeningen maakt.
In het midden van zijn visuele verslag staat altijd een portret van de geïnterviewde. Daar omheen in tekst en kleur vangt ze de levendigheid van het gesprek.
Afgelopen zaterdag was ik dan eindelijk bij een live optreden van de The City Hollers. Een duo bestaande uit Ruben Seyferth  en Henk-Jan Berkhof . Ze hebben zich laten inspireren door bands als the Black Keys, Deep Purple en The Black Crowes.
Vooral Ruben zijn stemgeluid is fenomenaal.
En wat mij betreft is dit de belofte van 2013.
Winfried Baaijens en Floor Rieder. Ik zou jullie vriendelijk doch dringend willen verzoeken de zanger van deze band uitnodigen en te interviewen. Hij is misschien dan nog niet bekende gast van de gevestigde orde, maar wat is er beter dan straks te kunnen zeggen: Ja die heb ik nog geïnterviewd in begin 2013 nog voor dat hij…
Ik kijk nu al uit naar het visuele verslag! 
-Lotte van Geijn

http://winfriedbaijens.nl/


de knipoog
mijn visueel verslag van een geweldig verjaardagscadeau
L.v.G.
2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten